Gebruiksplan Parochie HH Anna en Maria te Haarlem
bij het OKKN PROTOCOL ‘KERK-ZIJN IN DE ANDERHALVEMETERSAMENLEVING’
1. BASISGEGEVENS
A. Parochiegegevens
Plaats |
Haarlem |
Aantal ingeschreven leden in Scipio |
197 |
Aantal meelevende leden in Scipio (actieve leden) |
193 |
Gemiddeld aantal kerkgangers per zondag |
32 |
B. Contactpersonen
Pastoor (naam + mobiel) |
Robert Frede+06 2292 0471 |
Contactpersoon kerkbestuur (naam + mobiel) |
Wim de Graaf+06 3634 6886 |
Contactpersoon gebouwenbeheer (naam + mobiel) |
Michael Maas+06 4464 8077 |
C. Gegevens kerkgebouw
Algemene gegevens
Naam kerkgebouw |
HH Anna en Maria |
Adres, postcode en plaats kerkgebouw |
Kinderhuissingel 78 |
Burgerlijke gemeente (indien van toepassing stadsdeel) |
Haarlem |
Dag (zaterdag/zondag) en aanvangstijd viering |
Zondag + 10.00 uur |
Capaciteit aanwezigen
Normale |
Capaciteit |
|
Zitplaatsen kerkgangers (incl. deurwachters) |
180 |
24 |
(Koor)balkon |
0 |
2 |
Altaar-ruimte |
4 |
2 |
Totaal |
2. INVENTARISATIE EN HERINDELING KERKGEBOUW
1 |
Hoeveel zitplaatsen voor kerkgangers blijven er in uw kerkgebouw over na de herindeling van de ruimte? Let op: u telt hierbij de deurwachters niet mee; u moet voor hen wel plaatsen reserveren Let op: indien u ook meer-persoons-zitplaatsen (gezinsleden/leden van één huishouding) gaat aanbieden, zal dit ten koste gaan van de overige zitplaatsen (i.v.m. de vereiste afstand), houdt hier rekening mee bij het bepalen van het totaal |
25 |
2 |
Hoeveel personen zijn er (na een eventuele herindeling) in de altaar-ruimte tijdens de viering aanwezig? |
2 |
3 |
Hoeveel personen zijn er (na herindeling) op het balkon aanwezig tijdens de viering? |
2 |
4 |
Hoeveel deurwachters stelt u aan? |
2 |
5
Zijn de vluchtroutes toegankelijk na de door u gedane aanpassingen in de ruimte? Zo nee, bepaal nieuwe vluchtroutes en geef deze aan op uw plattegrond.
ja
6
Is in de gangpaden de 1,5 meter afstand op de grond aangeduid?
Ja
7
Is/zijn de gewenste looprichting/looproutes in de ruimte aangeduid?
Ja
8
Is de garderobe verwijderd of afgezet?
Ja
Op de plattegrond (Bijlage 1) is ingetekend
1 |
De in- en uitgang: via welke de deur de kerkgangers de kerk binnenkomen en via welke deur zij vertrekken. |
Ja |
2 |
De opstelling van de deurwacht(en) vóór en na de viering. |
Ja |
3 |
Waar kerkgangers hun handen desinfecteren bij binnenkomst. |
Ja |
4 |
De indeling van beschikbare zitplaatsen. |
Ja |
5 |
De zitplaatsen die voor de deurwachten zijn gereserveerd. |
Ja |
6 |
De looproutes bij binnenkomst, vertrek en bij het ter communie gaan van de kerkgangers. Let op: het is hierbij zeer wenselijk dat er éénrichting-routes zijn. Als dat niet mogelijk is geeft u dubbele pijlen aan en dienen de deurwachters extra toezicht te houden op deze routes. |
ja |
7 |
Hoe de altaar-ruimte is ingedeeld. |
Ja |
8 |
Waar kerkgangers hun gift in de collecteschalen/manden kunnen doen. |
Ja |
9 |
De nooduitgang en vluchtroutes. |
Ja |
3. Hygiënemaatregelen
1 |
Wie heeft u als eindverantwoordelijke voor de hygiëne vóór, tijdens en na de viering (hygiënist) aangesteld?: kerkbestuur |
|
2 |
Wie draagt/dragen zorg voor de schoonmaak van het kerkgebouw: |
|
|
||
|
||
3 |
In de toiletten is gezorgd voor: |
|
|
Ja |
|
|
Ja |
|
|
Ja |
|
|
ja |
|
4 |
Bij de ingang(en) is desinfecterend middel beschikbaar |
ja |
5 |
Op het altaar is desinfecterend middel beschikbaar |
Ja |
6 |
Maakt u gebruik van kerkboeken en/of gezangboeken? Let op: de boeken dienen na gebruik afgenomen te worden met desinfecterend middel. |
Ja |
7 |
Maakt u gebruik van een liturgiewijzer? Let op: de liturgiewijzers moeten na gebruik weggegooid worden. |
ja |
4. PROCEDURE AANMELDING EN TOEWIJZING ZITPLAATSEN VIERINGEN
Beschrijf hieronder in detail de aanmeldprocedure, de wijze waarop de toewijzing zal plaatsvinden, de tijdlijnen en de wijze van communiceren. Zie verder de handleiding bij dit gebruiksplan.
De gegevens die men moet verstrekken zijn: naam, geboortedatum, mailadres, telefoonnummer;
Website van de Oud-Katholieke Parochie H.H. Anna en Maria te Haarlem. webmaster@michaelmaas.nl